Information angående rådande situation

Att hämta sin nya Volvo är en härlig känsla man gärna vill dela med sig av.
Och i vanliga fall tar vi gärna emot både dig och din familj. Men just nu är det enbart dig som förare vi vill rå om. Allt för att minska smittspridning. Så just nu får familj, släkt och vänner stanna hemma. Men dela gärna din Volvo-upplevelse på dina sociala medier. Uppvisar du symptom eller väntar på testsvar för Covid-19 ber vi dig stanna hemma och krya på dig. Du är välkommen att kontakta oss för ombokning.

Volvo bils åtgärder

Hur arbetar Volvo Bil för att förebygga smittspridning och upprätthålla säkerheten för både kunder och medarbetare?

Vi senarelägger våra event och andra större aktiviteter på våra anläggningar. Vi har utökat städningen och glesat ut sittmöjligheterna i våra lounger. Att bjuda på fika till kaffet är ett kundlöfte vi för närvarande får lov att ge avkall på.

Andra åtgärder är att att våra tekniker numera använder, som extra insats, handskar förutom som alltid annars, golvskydd, rattskydd och stolskydd. Vi försöker också hålla ett visst avstånd mellan oss för allas hälsa och har utarbetat nya rutiner vid bland annat leverans av bilar.

Genom information i både kundbrev och här på vår hemsida hoppas vi att våra insatser skall hjälpa oss igenom denna period.

När du bokar en ”vänta här”-tid, har vi på grund av rådande Covid-19 situation tagit bort möjligheten att vänta inne i våra lokaler i Arendal och Lundby medans din bil tas hand om.

Välkommen att boka ett digitalt möte med oss

När du bokar ett digitalt möte skickas därefter bekräftelsen samt en Teams-länk till din E-post.

Har du fått en skada på din bil och behöver en skadebesiktning, kan du med appen ”Volvia” enkelt sända in din anmälan tillsammans med foton på skadan. Därefter kontaktar vi dig för vidare handläggning.  Volviaappen

Q&A CORONA VOLVO BIL