Service to-car

Nyckeln till en enklare vardag

Vad är Service to-car

Bilen är en viktig del av din vardag och vi på Volvo utvecklar hela tiden nya smarta tjänster för att underlätta för dig som Volvoägare. Volvo Service to-car är vår concierge-tjänst där vi erbjuder hämta-lämna-service och/eller tvätt, spolarvätskepåfyllning samt tankning medan du jobbar. 

Vi hämtar din bil där du har parkerat, utför tjänsten, och kör sedan tillbaka bilen till dig, utan att du behöver ändra dina vanliga rutiner. Service to-car är tillgängligt för Volvo modellår 2012 och senare med en aktiv Volvo On Call.

Du och din bil måste också vara uppdaterad med fyra applikationer: Volvo On Call, Volvo ID, In Car Delivery och CarPay. Läs mer om applikationerna och hur du laddar upp dom längre ned.

Tjänster som ingår i Service to-car

Clean Car Service

Med vår nya tjänst Clean Car Service tvättar och tankar vi din bil, så du får tid över till annat.

Pris
Förmånsbil: Just nu 99kr (ordpris 300kr)+ Drivmedel
Privatägd Volvo: Just nu 249kr (ord.pris 450kr) + Drivmedel

Hämta-Lämna-Service

Med vår tjänst hämta-lämna-service erbjuder vi hämtning och lämning av din bil när den ska in på verkstaden. Tjänsten bokar du efter att du bokat din verkstadstid.

Pris
298kr

Volvo ID

Volvo ID är ett personligt ID (en mailadress) som möjliggör tillgång till flera Volvo-tjänster online, med en och samma inloggning, exempelvis Min Volvo och Volvo On Call.

Volvo On Call

För att vi ska kunna hämta och lämna din bil behöver du ha en aktiv Volvo On Call

In Car Delivery

Har du inte aktiverat ditt In Car Delivery-konto gör du det enkelt genom att logga in med ditt Volvo ID på länken.

CarPay

När din bil är klar skickas betalningen via CarPay och du kan betala direkt. Har du inte CarPay laddar du ned appen till din telefon.

FAQ

  • Jag har gjort en bokning, vad händer nu?
    • Upp till två dagar före servicedagen får du en länk där du behöver bekräfta ordern samt meddela tid och ungefär var din bil kommer att stå parkerad (detta går inte ändra efteråt). Om du inte bekräftar i tid kommer Volvo Bil inte kunna utföra transporten.
    • Parkera inom 1 km från det specificerade området på servicedagen.
    • Lämna din reservnyckel i handskfacket.
    • Lås bilen via appen Volvo on Call, detta är absolut avgörande.
    • Endast den tilldelade föraren kommer att ha tillgång till din bil under dagen.
    • Du får ett meddelande när bilen är tillbaka och parkerad. Du kan se positionen med Volvo on Call.
  • Hur länge är jag utan min bil?

    Beroende på vilken tjänst du väljer så finns det olika tidsperioder. Tidsperioden du väljer ger oss digital tillgång till din bil under den tiden. Din bil måste stå parkerad vid vald upphämtningsplats vid starttiden och du kommer få tillbaka bilen senast vid sluttiden. Vi arbetar givetvis för att du ska vara utan bil så lite som möjligt!

  • Jag blir försenad eller behöver avboka, vad gör jag?
    • Om du blir försenad kontakta Volvo Bil på 031-380 8378. Beroende på hur försenad du är finns det risk att vi inte hinner utföra det som du bokat.
    • Om du behöver avboka kan du även mejla servicetocar@volvobil.se. Redan betalda utgifter återbetalas. Eventuell servicetid hos verkstaden kommer inte påverkas.
    • Om du behöver avboka din bilservice kontakta din Personliga Servicetekniker.
  • Hur vet jag vart ni parkerat min bil?

    Du ser bilens exakta position i Volvo on Call appen. För att underlätta så kan du tuta och blinka genom appen.

  • Hur hittar Volvo Bil min bil?

    På servicedagen under din valda tidsperiod kan transportören se bilens GPS position. Endast den tilldelade transportören kommer att kunna se detta. In-car Delivery kan även känna av om din bil står i ett p-hus, i vilket fall du kommer få ett sms där du kan beskriva närmare på vilken våningen bilen står parkerad.

  • Är tjänsten försäkrad?

    Volvia försäkrar bilen under tiden Volvo Bil har digital tillgång till bilen plus två timmar åt vardera håll när bilen är parkerad på upphämtningsplatsen. Om vi har tillgång mellan 7:00-10:30 så är bilen försäkrad mellan 5:00-12:30.

  • Jag behöver lånebil, hur gör jag?

    Vi kan inte leverera lånebil just nu i Service to-car. Behöver du lånebil så får du lämna in bilen på egen hand och ta ut en lånebil hos oss.

  • Jag har glömt mitt lösenord till mitt Volvo-ID, hur kan jag få ett nytt?

    Du kan ändra lösenordet genom att följa instruktionerna på länken nedan.

Kakor (cookies)

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse på vår webbplats, till exempel för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla funktioner för sociala medier och för att analysera webbtrafiken. Dessa cookies omfattar cookies för riktad media och cookies för avancerad analys. Mer information finns i vårt informationsmeddelande på cookie-sidan.

Genom att klicka på Godkänn godkänner du vår användning av cookies.