Service to-car

Vad är Service to-car

Bilen är en viktig del av din vardag och vi på Volvo utvecklar hela tiden nya smarta tjänster för att underlätta för dig som Volvoägare. Service to-car är vår concierge-tjänst där vi erbjuder hämta-lämna-service, tillbehör on demand och/eller tvätt, spolarvätskepåfyllning samt tankning medan du jobbar. 

Service to-car är tillgängligt för Volvo modellår 2012 och senare med en aktiv Volvo On Call.

Du och din bil måste också vara uppdaterad med fyra applikationer: Volvo On Call, Volvo ID, In Car Delivery och CarPay. Läs mer om applikationerna och hur du laddar upp dom längre ned.

Clean Car Service

Med Clean Car Service tvättar och tankar vi din bil, utan att du behöver göra avbrott i din vardag. Genom en digital engångsnyckel kan vi hämta din bil, där du parkerat den, tanka och tvätta den för att sedan lämna tillbaka din bil där vi hämtade den.

Accessories on Demand

Med Accessories on Demand tar vi tillbehören till dig. Med hjälp av en digital engångsnyckel monterar vi tillbehören där din bil står parkerad. När hyresperioden är över hämtar vi tillbaka tillbehören, utan att du behöver ta tid från din vardag. Service to-car är tillgängligt för Volvo modellår 2012 och senare med en aktiv Volvo On Call.

Pick-up and Delivery

Med Pick-up and Delivery hämtar och lämnar vi din bil, med hjälp av en digital engångsnyckel till verkstaden så du får tid över till annat. Med hjälp av en digital nyckel hämtar vi din bil där du parkerat den och lämnar den sedan på verkstaden. När servicen är utförd på din bil kör vi tillbaka bilen till din plats.

Steg 1

Ta fram ditt Volvo-ID och boka din tjänst via respektive länk. På dina bokning anger du vilket eller vilka datum du vill nyttja tjänsten.

Steg 2

När du bokat dag och plats för tjänsten får vi en digital engångsnyckel som vi använder för att utföra tjänsten.

Steg 3

När vi har utfört tjänsten kör vi tillbaka bilen. Betalningen sker via CarPay.

FAQ

  • Jag har gjort en bokning, vad händer nu?
    • Upp till två dagar före servicedagen får du en länk där du behöver bekräfta ordern samt meddela tid och ungefär var din bil kommer att stå parkerad (detta går inte ändra efteråt). Om du inte bekräftar i tid kommer Volvo Bil inte kunna utföra tjänsten.
    • Parkera inom 1 km från det specificerade området på servicedagen.
    • Lämna din reservnyckel i handskfacket.
    • Du får ett meddelande när bilen är tillbaka och parkerad. Du kan se positionen i Volvo on Call.
  • Hur länge är jag utan min bil?

    Beroende på vilken tjänst du väljer så finns det olika tidsperioder. Tidsperioden du väljer ger oss digital tillgång till din bil under den tiden. Din bil måste stå parkerad vid vald upphämtningsplats vid starttiden och du kommer få tillbaka bilen senast vid sluttiden. Vi arbetar givetvis för att du ska vara utan bil så lite som möjligt!

  • Jag blir försenad eller behöver avboka, vad gör jag?
    • Om du blir försenad kontakta Volvo Bil på 031-380 8379. Beroende på hur försenad du är finns det risk att vi inte hinner utföra det som du bokat.
    • Om du behöver avboka kan du även mejla servicetocar@volvobil.se. Redan betalda utgifter återbetalas. Eventuell servicetid hos verkstaden kommer inte påverkas.
    • Om du behöver avboka din bilservice kontakta din Personliga Servicetekniker.
  • Hur vet jag var ni parkerat min bil?

    Du ser bilens exakta position i Volvo on Call appen. För att underlätta så kan du tuta och blinka genom appen.

  • Hur hittar Volvo Bil min bil?

    På servicedagen under din valda tidsperiod kan transportören se bilens GPS position. Endast den tilldelade transportören kommer att kunna se detta. In-car Delivery kan även känna av om din bil står i ett p-hus, i vilket fall du kommer få ett sms där du kan beskriva närmare på vilken våningen bilen står parkerad.

  • Är tjänsten försäkrad?

    Volvia försäkrar bilen under tiden Volvo Bil har digital tillgång till bilen plus två timmar åt vardera håll när bilen är parkerad på upphämtningsplatsen. Om vi har tillgång mellan 7:00-10:30 så är bilen försäkrad mellan 5:00-12:30.

  • Jag behöver lånebil, hur gör jag?

    Vi kan inte leverera lånebil just nu i Service to-car. Behöver du lånebil så får du lämna in bilen på egen hand och ta ut en lånebil hos oss.

  • Jag har glömt mitt lösenord till mitt Volvo-ID, hur kan jag få ett nytt?

    Du kan ändra lösenordet genom att följa instruktionerna på länken nedan.

  • Hur ansöker jag om ett Volvokort?

    Enklast är att göra det genom appen CarPay. Ladda ned den i din App Store och följ instruktionerna i CarPay-appen. Appen krävs sedan för att du ska kunna betala.

  • När ska jag betala?

    Vi tar betalt efter att vi utfört tjänsterna och skickar då en betalning till din CarPay-app. När vi skickar betalningen är den bara aktiv i tolv timmar så säkra att du har notiser påslagna för CarPay i din mobiltelefon. Om du inte fått en notis när du kommer tillbaks till din bil, öppna CarPay så bör du ha en väntande betalning.

Kakor (cookies)

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse på vår webbplats, till exempel för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla funktioner för sociala medier och för att analysera webbtrafiken. Dessa cookies omfattar cookies för riktad media och cookies för avancerad analys. Mer information finns i vårt informationsmeddelande på cookie-sidan.

Genom att klicka på Godkänn godkänner du vår användning av cookies.