Vänligen uppdatera din företagsinformation

Val av företag ligger till grund för vilka sidor du har behörighet till på webbsidan. Vänligen välj företag nedan.

Skadeprocessen

Vem kontaktar du om olyckan är framme?

Vid akut läge - ring 112. Om en okänd motpart orsakar skadan måste du polisanmäla den. Ring polisen direkt på 114 14. Polisanmälan görs även vid stöld, brott, inbrott eller viltolycka. Är det flera inblandade skriver ni en skadeanmälan som skrivs under av båda parterna. Gör en skadeanmälan via Volvia. Du kan sedan göra en skadebesiktning.

1. Polisen
2. Skadeanmälan Volvia
3. Skadebesiktning

Volvo Assistans - 020-55 55 66 

Via Volvo On Call-knappen eller Volvo On Call-appen i taket hjälper dig så fort du får ett problem med din bil, dygnet runt och hela året. Om det inte går att köra bilen ska du bärga den till oss. Vi hör av oss när vi gjort skadebesiktningen. Glöm inte att skicka in skadeanmälan till ditt försäkringsbolag direkt. Helst före besiktningen. Läs mer om Volvo Assistans.

Polestar Assistans - 020 79 77 89  

Polestar Assistance nås via CONNECT-knappen i taket, via Polestar-appen eller genom att ringa telefonnummer 020 79 77 89  och välja alternativ 4. Från utlandet kontakt här. SOS-knappen i taket får endast användas i nödsituationer eller vid en olycka. Vid en allvarlig olycka ringer bilen automatiskt ett nödsamtal till SOS.

Lynk & Co Assistans - 08-51 99 26 44

Skadeprocessen

Skadereparation kan ta lite tid, med många tidskrävande moment. Vill du få en bättre överblick hur det går till ser du det via bilden.

När du besöker oss

Det räcker med registreringsnummer när du besöker oss eller om du har en bekräftelse från ditt försäkringsbolag. Du behöver en polisanmälan om stöld, inbrott eller viltolycka har inträffat.

Vid skadeundersökningen

Vi hjälper dig självklart att fylla i skadeanmälan till ditt försäkringsbolag om du känner dig osäker.

Glas

Här kan du läsa mer om hur din vindruta, bilens säkerhetssystem och alla delar i bilen hänger ihop.